banner3

Omplacering

Katter söker nytt hem

Här annonserar våra medlemmar som har bengalkatter som söker en ny familj att leva med.
Är du medlem och vill att din katt ska synas här? Skicka ett mail med uppgifter och bild till webmaster@bengalforeningen.se

Ciri

A little bit about Ciri…
• She is quite an energetic cat. She requires lots of playful attention and enjoys going on walks in a backpack made especially for cats with a little window that she can look out of.
• She doesn’t like to be pet and takes a little while to warm up to people. I always say to my friends that it’s best if you let Ciri come to you. Ciri chooses who she is close to.
• She is not used to being around other cats.
• She also puts up a fight when anyone except for me tries to cut her nails. I do this patiently and calmly when she is resting. Just a few nails at a time.
• She can be really sweet. When Ciri has had time to play and gotten enough attention, she will lay next to you on the couch when you watch TV and cuddle up with you at the end of the bed at night.
In addition to the above, it may be important for you to know that I have evidence of her pedigree and will bring her to the vet to get her updated on vaccines etc. before she finds a new owner.

I have attached some pictures of Ciri to this email and I have also cc’d my friend, Elin. Ciri is currently living with her and so Elin needs to be in the communication loop. I would greatly appreciate it if Elin can be cc’d in future responses as well.

Best and kind regards,
Marie Bachhausen o Elin

mariehelmibachhausen@gmail.com

sandstromelinmaria@gmail.com

Marieomp

Rajah

Rajah söker nytt hem!

Han är 4 år och kastrerad. Vi importerade honom från Frankrike 2021 och har haft honom i vårat avelsprogram han har blivit pappa till några fina kullar men nu har han blivit pensionerad. Jätte mysig och snäll katt. Går bra ihop med andra katter. Maila mig gärna om ni är intresserad av honom. Berätta lite om er själva. Jag ser gärna att han komner till en lugn familj som har mycket tid för honom.

Pris: 6000 kr

Kontakta mig på: marie.bergman1987@gmail.com
Mobil: 0760517467

Välkommen till Clear Spots Bengaler en liten seriös uppfödning i hem Miljö sedan 2011.

Vi finns på landet mellan Falun och Borlänge.

Ninaomp

Meja

Meja är född och uppvuxen hos mig. Hon har haft tre kullar med jätte fina kattungar.
Kastrerad sedan ett tag tillbaka.
Det är en påhittig, busig tjej som vill vara med överallt. Ligga i soffan och sängen. Kanske inte direkt någon knäkatt men som sagt vill hon vara nära.
Har ni en kattunge och vill ha en katt till, så hade hon älskar det. I övrigt så kan man så klart börja med Meja och sedan även skaffa en kattunge.
Uppväxt med hund och andra katter.
Skriv några rader om du tror du är rätt hem!
Med vänlig hälsning, Nina
ninaz@email.com
www.sandhills.se

Groot A

Groot o Idris

GROOT, (f.´18, kastrerad), har jobbat klart som avelshanne hos mig och söker ett nytt passande hem, allra helst tillsammans med sin bästis IDRIS, (f.´21, kastrerad) som han bodde ihop med mesta tiden. De kan även flytta var för sig. Båda är goa, jättemysiga okomplicerade katter, riktiga nallebjörnar. Självfallet har de stamtavla och allt annat som krävs. Låter det intressant? Kontakta mig via mejl, messenger eller telefon (ej SMS) Jag uppskattar om du vill presentera dig lite kort och jag svarar gärna på alla dina frågor.
Välkommen till Khayal bengals, seriös uppfödning sen 2008
Tina
fribacken.bengal@gmail.com
Tel 076- 5612226
www.facebook.com/bengalandcashmere/

Johanna

Våra älsklingar Mimmi och Milo söker nytt kärleksfullt hem.

Mimmi och Milo är två kastrerade bengalkatter på 8 år, dom flyttade hem till oss som kattungar 2015. Och har sedan dess skämts bort, och även skämt bort oss med kärlek, gos, lek och uppmärksamhet.
Men nu har vi blivit fler i familjen och kan inte lägga samma tid och uppmärksamhet på Mimmi och Milo som vi tidigare gjort och som dom verkligen behöver. Vilket gör så ont i våra hjärtan. Vi letar ett nytt gemensamt hem till Mimmi och Milo. Där dom kan få utlopp av sin energi, vara sig själva, få kärleken och uppmärksamheten de förtjänar.

Mimmi och Milo är syskon från samma kull. Så som vi människor, är vi inte alltid lika våra syskon. Mimmi är en fartfylld fläkt här hemma, pratar mycket (jamar) och sitter gärna med i köket när man lagar mat, men kelar mer än gärna i soffan också. Hon är en nyfiken tjej som vill vara med överallt. Hon är brun, har gröna ögon och den klassiska bengalteckningen.
Milo är hemmets myskung och gosboll. Han ligger gärna i soffan och myser. Och sover mer än gärna i sängen. Han är en blåögd ”snöbengal”, den enda ljusa i sin kull.
Dom båda älskar att bli klappade och kliade överallt på deras mjuka päls.

Idag bor Mimmi och Milo i lägenhet med inglasad balkong, alltså är dom innekatter. Men det händer ibland att de får komma ut och då självklart i sele.

Katterna har aldrig varit sjuka eller behövt uppsöka vård. Både Mimmi och Milo är försäkrade.
Mimmi och Milo renrasiga bengaler med stamtavlor. Båda är kastrerade.

Läs gärna på om just bengaler, då rasen är väldigt speciell och kräver mer än en vanlig katt.

Katterna kommer inte att skänkas bort men det viktigaste för oss är att Mimmi och Milo kommer till ett kärleksfullt hem. Vi kommer inte att släppa iväg Mimmi och Milo till vem/vilka som helst. Dela gärna detta inlägg om du tror att du känner någon/några som letar efter 2 nya familjemedlemmar fulla med energi och som behöver mycket kärlek lek & bus.

Med vänliga hälsningar Linnea, Antonio, Mimmi och Milo.
e-mail linneandersen@hotmail.se