banner3

Omplacering

Katter söker nytt hem

Här annonserar våra medlemmar som har bengalkatter som söker en ny familj att leva med.
Är du medlem och vill att din katt ska synas här? Skicka ett mail med uppgifter och bild till webmaster@bengalforeningen.se

Groot A

Groot o Idris

GROOT, (f.´18, kastrerad), har jobbat klart som avelshanne hos mig och söker ett nytt passande hem, allra helst tillsammans med sin bästis IDRIS, (f.´21, kastrerad) som han bodde ihop med mesta tiden. De kan även flytta var för sig. Båda är goa, jättemysiga okomplicerade katter, riktiga nallebjörnar. Självfallet har de stamtavla och allt annat som krävs. Låter det intressant? Kontakta mig via mejl, messenger eller telefon (ej SMS) Jag uppskattar om du vill presentera dig lite kort och jag svarar gärna på alla dina frågor.
Välkommen till Khayal bengals, seriös uppfödning sen 2008
Tina
fribacken.bengal@gmail.com
Tel 076- 5612226
www.facebook.com/bengalandcashmere/

Omplacering 1

Baelando och Bandito

Det är med stor sorg dessa två fantastiska bengaler och jag behöver skiljas på grund av att jag har blivit allergisk.

Baelando är 5,5 år och Bandito är 3 år.

De är två unika individer med väldigt olika personligheter vilket märks tydligt när man träffar dem.
De är sociala och nyfikna och vill vara med på så mycket de får.
De är otroligt kärleksfulla och visar sin kärlek på många olika sätt.
De är busiga, älskar lek och uppskattar att leka med varandra men också tillsammans med de människor de känner sig trygga med.
De förtjänar någon som har mycket tid och stor kärlek att ge för de ger så underbart mycket tillbaka.
De tycker om att träffa nya människor och går bra ihop med andra katter och hundar så länge de får en trygg start att lära känna varandra och inte blir skrämda.

Helst önskar jag att de får ett nytt och tryggt hem på samma plats tillsammans men jag vill också att de får komma till nya hem så fort som möjligt för vårt allra bästa, om det så är separat.

Det finns mycket mer jag vill berätta om dem så finns intresse hör av dig till mig så berättar jag gärna mer.
Du når mig lättast på telefon, skicka ett sms så svarar jag eller ringer upp.

Mathilda Abrahamsson

Johanna

Våra älsklingar Mimmi och Milo söker nytt kärleksfullt hem.

Mimmi och Milo är två kastrerade bengalkatter på 8 år, dom flyttade hem till oss som kattungar 2015. Och har sedan dess skämts bort, och även skämt bort oss med kärlek, gos, lek och uppmärksamhet.
Men nu har vi blivit fler i familjen och kan inte lägga samma tid och uppmärksamhet på Mimmi och Milo som vi tidigare gjort och som dom verkligen behöver. Vilket gör så ont i våra hjärtan. Vi letar ett nytt gemensamt hem till Mimmi och Milo. Där dom kan få utlopp av sin energi, vara sig själva, få kärleken och uppmärksamheten de förtjänar.

Mimmi och Milo är syskon från samma kull. Så som vi människor, är vi inte alltid lika våra syskon. Mimmi är en fartfylld fläkt här hemma, pratar mycket (jamar) och sitter gärna med i köket när man lagar mat, men kelar mer än gärna i soffan också. Hon är en nyfiken tjej som vill vara med överallt. Hon är brun, har gröna ögon och den klassiska bengalteckningen.
Milo är hemmets myskung och gosboll. Han ligger gärna i soffan och myser. Och sover mer än gärna i sängen. Han är en blåögd ”snöbengal”, den enda ljusa i sin kull.
Dom båda älskar att bli klappade och kliade överallt på deras mjuka päls.

Idag bor Mimmi och Milo i lägenhet med inglasad balkong, alltså är dom innekatter. Men det händer ibland att de får komma ut och då självklart i sele.

Katterna har aldrig varit sjuka eller behövt uppsöka vård. Både Mimmi och Milo är försäkrade.
Mimmi och Milo renrasiga bengaler med stamtavlor. Båda är kastrerade.

Läs gärna på om just bengaler, då rasen är väldigt speciell och kräver mer än en vanlig katt.

Katterna kommer inte att skänkas bort men det viktigaste för oss är att Mimmi och Milo kommer till ett kärleksfullt hem. Vi kommer inte att släppa iväg Mimmi och Milo till vem/vilka som helst. Dela gärna detta inlägg om du tror att du känner någon/några som letar efter 2 nya familjemedlemmar fulla med energi och som behöver mycket kärlek lek & bus.

Med vänliga hälsningar Linnea, Antonio, Mimmi och Milo.
e-mail linneandersen@hotmail.se